vrijdag 11 mei 2012

The One With the Huge Surgery

Om 11uur is het zover ... Neen, ik ga niet bevallen of onder 't mes. Lieve help, neen! Vanavond ga ik heel misschien naar de kapper ja... Alhoewel...

Neen, om 11uur staat er iets héél anders op het programma!

Mijn nonkel (= de man van de zus van mijn Mama) weet sinds een tweetal maanden dat hij een gezwel heeft in zijn hoofd. Gelukkig is het goedaardig! Dat is al iets! Maar het moet er wel uit... Het gezwel bevindt zich onder zijn rechteroog en is zo groot als een groot kippenei.

Om 11uur gaat hij voor een achttal uur onder 't mes. (De gevoelige lezers stoppen nu beter met lezen...) Ze gaan aan de linkerkant van zijn neus een snee maken tot onder zijn linkeroog. Dan gaan ze over zijn neusbeentje, onder zijn rechteroog naar zijn rechteroor. Op die manier kunnen ze alles goed openleggen en weghalen. (Ik ben nog een stuk vergeten, want ze gingen ook een deel van zijn schedel blootmaken, geloof ik. 't Gezwel zit tot in zijn hersenen...) In principe zou zijn rechteroog er ook uit moeten, maar de dokter heeft hem gezegd "Als ik kon kiezen om tot mijn 86 jaar met twee ogen te leven of tot mijn 88 jaar met één oog, dan is mijn keuze snel gemaakt en kies ik voor de twee ogen." Dus het wordt wel een 'oogbesparende' operatie. Maar toch ... Na de operatie zal hij een maand lang niet kunnen eten noch drinken. Zijn mond zal één open gat zijn tot onder zijn oog (lijkt me heel vies...) Pas na één maand gaan ze zijn gehemelte kunnen reconstrueren en kan hij opnieuw tanden indoen.

Ik wou er niet te veel bij stilstaan. Maar ik denk wel aan hem, zijn vrouw (= mijn tante) en hun kinderen en kleinkinderen natuurlijk. Ik heb er wel 't volste vertrouwen in dat de operatie succesvol zal verlopen! 't Is ne beer van ne vent die niet zomaar kapot te krijgen is, zenne!

Liefs,
Me die vandaag heel de dag aan haar nonkel zal denken... Tegen wil en dank, want plezant is anders... (Soms heb ik te veel fantasie en zie ik alles in mijn gedachten...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten